template

WELCOME NOTE

18 April, 2014

Penat

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Hidup ni penat sangat...
Penat berperang dengan nafsu
Kadang lemah... kadang kuat...
Allahu Allah...
Entah bila diri ini bisa sekuat Fatimah, semulia Khadijah...

Hidup ini penat sangat....
Penat berlagak teguh saat iman goyah,
Allah... Aku tahu hati ini milikMu, berbolak-balik..
Kadang teguh... kadang rebah...
Selamatkanlah hati yang leka ini,
Bawa kembali hati ini padaMu...
Allah....

Hidup ini penat sangat...
Penat menahan tenatnya jiwa..
Mencari diri dalam kelam debu dosa...
Allah...

Ya Allah, kuatkanlah hati ini;
"Dan orang-orang yang berjihad untuk mencari keridhaan Kami, 
Kami akan tunjukkan kepada mereka 
jalan-jalan Kami. Dan sungguh, Allah beserta orang-orang yang berbuat baik."

~Al-Ankabuut:69~


Huh...
Assalamualaikum semua^^
Seronok cuti? Heh... Cuti ni rasa letih sangat... letih dengan diri sendiri.. letih dengan macam-macam...
**Kenapa ni cik kak? Mengeluhkah?? Banyak sangat ke esaingmeng nyer???** Huhu...suara hati cuba memujuk =..='
Haish... banyak tak banyak... bila list kan balik, tak der laa segunung pon assignment ngan kerja-kerja yang nak kena buat.
Tapi bila penyakit malas dah melanda jangan kan essaingmeng yang se'ciput' tu nak diusahakan buat, bukak buku pun kelaut laa jawabnya...
Berat nanang orang kapung kite kate... Ustaz Azhar kate balek awal r kalu gitu gak...

Haish.... **hah amek... keluhan kali kedua** '=..=
Arghh... the thing that i hate so much.... Assignment English.
Haish... Rasa macam nak makan orang pun ada jugak bila terfikir pasal assignment nih. 
Huarghhhhh!!!!
Haish, ada yang jadi the hulk pulak lepas nih...
Ok... Sekejap, nak meroyan kat sini kejap.. Pada pembaca-pembaca yang baik hati sila abaikan perkataan-perkataan tidak enak didengar dan dibaca pada saat ini...
Haish, tak paham sungguh... Ape pulak kaitan dentistry dengan cerita detektif. Adoyaiii... Naik rimas nak memikirkan jalan cerita.... Tu belum lagi nak terjemah jadi ayat-ayat BI yang fantastic...
Haish.. memang sarkastik laa jadinye... 

Satu perkara yang memang bermasalah betul bagi aku pada saat ni adalah bahasa. Emang takk laa kalau nak buat ayat -ayat bombastic... baik BI ngan BA.. dua-dua aku dah K.O...
Kalau tak kerana USIM wajibkan dua bahasa ni untuk dipelajari memang dah lama aku biarkan otak ni berhenti fikir pasal subjek bahasa... Bahasa Melayu pun dah maen goreng kangkung je bila buat karangan, apetah lagi BI ngan BA....

Tapi kan.... Satu je yang aku pegang untuk terus biar enjin otak bahasa aku tak berkarat dan mati. Quran dalam bahasa Arab, jadi kena la rajin-rajinkan diri belajar arab walaupun tak boleh jadi superb dalam bidang ni... BI pulak bahasa biasa a.k.a."common language"... ( okay, orang terengganu kate "komang language" **komang=dok rok cetong bohh ) 
Selingan semata-mata =..='... 

Emm...i mean, orang sekarang tak pandang kita kalau tak padai cakap omputeh.... So, macam mana nak dakwah kalau orang tak nak dengar kita berhujah???
So, sabar je lah diri.... Teruskan berusaha, moga Allah catit amal-usaha kita sebagai ibadah. Untung-untung boleh jadi bekalan dalam kubur^^
Hidup lebih bahagia jika
kita berfikiran positive ^^